piątek, 20 kwietnia 2012

Nadziewany kurczak w formie muffinki.


Jeden filet z kurczaka, trochę ryżu, a jakie wykwintne danie:) Czasami zwykłe składniki, ujęte w nieco inną formę zyskują na wyglądzie niesamowicie.



Składniki:
1 pojedynczy filet z kurczaka
ok. 0,5 woreczka ugotowanego ryżu
kawałek czerwonej papryki
1 marchewka
koperek
jajko
4 łyżeczki śmietany
sól, pieprz


Wykonanie:
Mięso z kurczaka rozkroiłam na możliwie najcieńsze płaty i mocno rozklepałam tłuczkiem. Ryż wymieszałam ze startą marchewka, papryką pokrojoną w kosteczkę, dodałam surowe jajko, koperek, pieprz i sól. Mięsem wyłożyłam foremki na mufinki, tak żeby jego część wystawała poza foremkę. Na mięso wyłożyłam farsz ryżowy, tworząc górkę, którą przykryłam mięsem wystającym poza foremkę. Całość posmarowałam śmietaną. Piekłam ok. 0,5 godziny w temperaturze 200 stopni.


 Muffinki wyszły pyszne, mięso było mięciutkie, a farsz zwarty. Z podanej ilości składników wyszły mi cztery porcje, więc małym kosztem, udało mi się zrobić fajny obiad dla trójki dzieci:) 
 




1 komentarz: