poniedziałek, 23 kwietnia 2012

Fajne i szybkie ciasto z patelni.

Jak zobaczyłam ciasto z patelni na blogu Dziś mam ochotę na... wiedziałam, że prędzej czy później spróbuję je zrobić. Okazało się, że prędzej:) Przepis podaję z moimi zmianami.


 Składniki:
Ciasto:
1, 5 szklanki mąki
3/4 szklanki cukru
3 jajka
2 łyżeczki proszku do pieczenia
15 dkg śmietany 12%
12 dkg miękkiej margaryny
zielony barwnik

Przełożenie.
1 budyń waniliowy
5 łyżek cukru
1,5 szklanki mleka
1 serek mascarpone
1 galaretka 

Lukier czekoladowy.
cukier puder
kakao
3 krople oliwy
mleko



Wykonanie:
Najpierw przygotowałam galaretkę według przepisu na opakowaniu i ugotowałam budyń z 1,5 szklanki mleka i 5 łyżkami cukru. odstawiłam do wystudzenia i stężenia.
Ciasto. Jajka zmiksowałam z cukrem, nadal miksując dodałam kolejno śmietanę, mąkę z proszkiem, margarynę i barwnik. Upiekłam po kolei cztery blaty tortowe, na rozgrzanej patelni, lekko muśniętej olejem. Każdy placek piekłam pod przykryciem kilka minut z każdej strony, przewracając placek na drugą stronę pomagałam sobie okrągłą deską do krojenia. Ciasto piecze się podobnie jak naleśniki, widać, że należy odwrócić gdy na całej powierzchni ciasta powstaną bąbelki. Ciasto jest elastyczne i bardzo łatwo przewraca się je na drugą stronę. Upieczone blaty odstawiłam na kratkę do ostygnięcia.
Przełożenie. Wystudzony budyń zmiksowałam z serkiem mascarpone, galaretkę posiekałam na drobne kawałki. Na każdym blacie ciasta rozsmarowałam porcję kremu, na krem pokruszyłam porcję galaretki.
Ostatni blat oblałam najprostszym lukrem świata czyli cukier puder, kakao, 3 krople oliwy i tyle mleka, aby masa się ładnie połączyła. Warstwę lukru ozdobiłam posypką.


Ciasto przed krojeniem musi choć kilka godzin poleżeć w lodówce. Po tym czasie bardzo dobrze się je kroi, tworzy spójną całość. Jest bardzo dobre i doskonale się prezentuje. Na pewno zrobię taki torcik jeszcze wiele razy, bo po pierwsze bardzo szybko się je robi, a po drugie odpada przekrawanie biszkoptu, czego robić absolutnie nienawidzę:)


3 komentarze:

  1. Wow :D
    Fajnie, że się na coś przydałam ;)

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. ŁAŁ... bardzo fajnie wygląda!!

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda fantastycznie! :) Ja do lukru daję olej rzepakowy - nie jest tak gorzki jak oliwa (wcale nie ma smaku) i przy tym ma korzystniejszy skład tłuszczowy :)

    OdpowiedzUsuń