wtorek, 27 marca 2012

Sos warzywny uniwersalny.

Nazywam ten sos uniwersalnym, ponieważ pasuje dosłownie do wszystkiego. Jemy go do makaronu, ziemniaków, ryżu czy kaszy, lub tak jak ja dzisiaj do warzyw gotowanych na parze. Sos jest bardzo prosty do zrobienia, a smakuje na ciepło i na zimno jako dip.



Składniki:
1 marchewka
1 cebula
0,5 selera
2 ząbki czosnku
bulion warzywny lub mięsny
ugotowana zielona soczewica
koncentrat pomidorowy, lub pomidory w puszce
szczypta cukru
2 łyżki naturalnego jogurtu
pieprz


Wykonanie:
Ugotowałam w bulionie warzywnym marchewkę, cebulę, seler i czosnek. Całość zmiksowałam na krem, dodając tyle ugotowanej zielonej soczewicy, aby uzyskać pożądaną gęstość, na koniec dodałam koncentrat pomidorowy, szczyptę cukru i jogurt naturalny.
Można oczywiście użyć czerwonej soczewicy pamiętając, że ona bardzo szybko się gotuje, lub dodać surowej zielonej na początku gotowania. Ja dodaję gotowaną, ponieważ mam zawsze zapasy takiej w zamrażalniku. Sos jest pyszny i bardzo sycący, jednak koloru nie ma zbyt ciekawego. No chyba, że akurat go zrobię z soczewicą czerwoną, wtedy kolor jest piękny:)

2 komentarze: