sobota, 31 marca 2012

Gniazdo.

Dzisiejszy obiad dzieci nazwały gniazdem. Rzeczywiście jajko otoczone ziemniakami, wyglądało jak gniazdko małego ptaszka:) Biegałam dzisiaj po sklepach w poszukiwaniu ostatnich świątecznych prezentów i z braku czasu na zrobienie obiadu wyszło bardzo szybkie danie i do tego całkiem fajnie wyglądające:)


Składniki:
4 ziemniaki
4 jajka
kiełki lucerny
sól
opcjonalnie przyprawy


Wykonanie:
Chyba jeszcze na blogu nie wspominałam,że moim ostatnim wielkim odkryciem są woreczki do gotowania na parze w mikrofalówce? Uwielbiam je, można z nimi ekspresowo przygotować wiele zdrowych dań, no i ten smak! Jak dla mnie rewelacja. Mam wprawdzie jakieś markowe trzypoziomowe urządzenie do gotowania na parze, ale po prostu nie chce mi się go rozkładać, potem myć suszyć i takie tam:) Wolę woreczki i już na zawsze przy nich zostanę.
To może do przepisu przejdę:) Tym razem ziemniaki pokroiłam w kostkę i ugotowałam w woreczku jedynie z odrobina soli. Rozgrzałam mocno patelnię, nie dodawałam tłuszczu, ułożyłam na niej ziemniaczki w formie małego wieńca, w środek wbiłam jajko i lekko je posoliłam. Zmniejszyłam gaz na najmniejszy, przykryłam patelnie pokrywką i wszystko razem powoli dusiłam, aż jajko się ścięło. Wyłożyłam na talerz, podałam z dużą ilością kiełków lucerny i sosem jogurtowo czosnkowym. Nieskromnie przyznam, że obiad pierwsza klasa, mimo, że bez wymyślnych składników i mięsa:) No i co dla mnie najważniejsze ZDROWY!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz