sobota, 18 lutego 2012

Pomidorowa inaczej.

Zupę pomidorową najczęściej gotuję w ten sposób, jest sycąca, ale nietucząca. Treściwa, choć bez mięsa, no po prostu pomidorowa DOSKONAŁA:)



Składniki:
ok. 6 ziemniaków
2 duże marchewki
1 duża pietruszka
kawałek selera
1 cebula lub kawałek pora
4 łyżki koncentratu pomidorowego
2 kostki bulionowe warzywne
1 ząbek czosnku
koperek
1 łyżeczka brązowego cukru
3 łyżki jogurtu naturalnego
opcjonalnie żółty ser i zielona pietruszka




Wykonanie:
Marchewki, pietruszkę i seler starłam na tarce o dużych oczkach, cebulę pokroiłam w drobną kostkę. Wszystkie te warzywa przez kilka minut dusiłam z odrobiną oliwy z oliwek i kostkami bulionowymi. Do warzyw dodałam pokrojone w drobną kostkę ziemniaki, czosnek i ok. 6 szklanek wody. Gotowałam zupę do miękkości warzyw. Następnie dodałam 4 kopiaste łyżki dobrego koncentratu pomidorowego, łyżeczkę brązowego cukru i trochę koperku. Jeszcze chwilkę gotowałam zupę na dużym ogniu żeby odrobinę odparowała i się zagęściła. Gdy potrawa lekko przestygła dodałam do niej 3 łyżki jogurtu naturalnego. Taka zupa to u nas z kawałkiem dobrego pieczywa cały obiad.   Dla potrzebującego więcej energii czternastolatka, przygotowałam trochę sera żółtego, startego na tarce o dużych oczkach, zmieszanego z pietruszką suszoną.
Ta zupa jest dosyć gęsta ponieważ zawiera sporo warzyw, jeśli lubicie baaardzo gęste zupy polecam zdrowe jej zagęszczenie, poprzez dodanie w trakcie gotowania garści czerwonej soczewicy. Ona smaku zupy nie zmieni, a pięknie ją zagęści.



Przepis dodaję do akcji:  Ministerstwo Zupy

2 komentarze:

  1. Nigdy nie jadlam pomidorowej z ziemniakami...nawet nie przypuszczałam, że istnieje :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widzisz wymyśliłam ją jak mi się już znudziła pomidorowa z ryżem czy makaronem. Polecam Ci taką z ziemniakami, bo smakuje całkiem inaczej:)

      Usuń