sobota, 25 lutego 2012

Krupnik na mleku.

Pomysł na taka zupę znalazłam kiedyś w jakiejś książce z przepisami dla dzieci. Jako, że my zup na mięsie absolutnie nie jadamy, warzywny krupnik z dodatkiem mleka bardzo nam zasmakował.



Składniki:
pół szklanki kaszy jęczmiennej
2 duże marchewki
5 średnich ziemniaków
korzeń pietruszki
kawałek selera
pół szklanki mleka
2 kostki bulionowe warzywne eko
sól, pieprz



Wykonanie:
Kaszę zalałam  4 szklankami wody i mlekiem. Wszystkie warzywa pokroiłam w drobną kostkę, wrzuciłam do kaszy razem z kostkami warzywnymi, gotowałam do miękkości. Jeśli zupa jest za gęsta można dolać mleka. Moja była gęsta, ale nie za gęsta:)
Taki krupnik jest bardzo pożywny z kawałkiem ciemnego chleba może stanowić cały obiad.


Przepis dodaję do akcji: Ministerstwo Zupy


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz