poniedziałek, 20 lutego 2012

Krokieciki ziemniaczane ze szpinakiem.

Mój mąż uwielbia te krokieciki. W sumie nie wiem czemu tak rzadko je robię, skoro ich wykonanie jest absolutnie proste, smak wyśmienity, ilość wychodzi spora, a koszt tej potrawy jest znikomy.



Składniki:
ziemniaki ok. 10 sztuk
1 paczka mrożonego szpinaku
2 cebule
3 ząbki czosnku
przyprawy
wafle tortowe
jajka i bułka tarta do panierowania




Wykonanie:
Ziemniaki obrałam ze skórki, ugotowałam i dokładnie ugniotłam, do szpinaku dodałam czosnek i lekko go odparowałam na patelni, cebulę pokroiłam w kostkę i udusiłam na 1 łyżce oleju. Wszystkie składniki połączyłam, wymieszałam, dodałam soli i sporo pieprzu i taką gorącą masą grubo posmarowałam wafle tortowe. Po kilku minutach, gdy wafle zmiękły, zwinęłam je ciasno wzdłuż dłuższego boku i odstawiłam do ostygnięcia. Czasami zwijam tak przygotowane wałeczki w folię spożywczą i wkładam na noc do lodówki, dużo przyjemniej się z nimi wtedy pracuje, są bardzo zwarte i nie uginają się pod ostrzem noża. Kroję je na ukos - ładnie wtedy wyglądają -  obtaczam w roztrzepanym jajku i bułce tartej i krótko smażę na oleju. Osączam na papierowym ręczniku, podaję z surówkami.

Oczywiście smak takich krokiecików można dowolnie zmieniać, bez szpinaku, za to z pieczarkami to już całkiem inne danie. Smakują nam też z nadzieniem podobnym jak do pierogów ruskich, czyli ziemniaki, twaróg i dużo cebulki.


Przepis dodaję do akcji:  Jego wysokość ziemniak!

5 komentarzy:

  1. ale fajne;) Takich jeszcze nie widzialam! A te wafle to takie cienkie jak do przekladania masa krowkowa czy zagotowanym mlekiem w puszce, czy zle mysle?

    OdpowiedzUsuń
  2. Tak to właśnie takie, całkiem zwykłe, suche, kwadratowe wafle:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Przepis genialny w swej prostocie!

    OdpowiedzUsuń
  4. Krokiety pyszniutkie.Wczoraj zamiast wafli usmażyłam naleśniki otrębowe z farszem szpinakowym,obtocztłam w jajku i tartej bułce.
    Myślę,że te w waflach są mniej pracochłonne,ale smakują tak samo:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Szpinak w krokietach to prawdziwa poezja

    OdpowiedzUsuń