niedziela, 19 lutego 2012

Kotleciki z tuńczyka.

Takie kotleciki są dobrą alternatywą dla osób nie przepadających za rybami. Dzięki różnym dodatkom można dowolnie zmieniać ich  ich smak. Podstawą jest zawsze tuńczyk w sosie własnym.




Składniki:
puszka tuńczyka w sosie własnym
1 jajko
3 duże łyżki otrąb żytnich
1 łyżka mielonych orzechów włoskich
pietruszka suszona
ząbek czosnku
sól, pieprz




Wykonanie:
Tuńczyka dosyć dokładnie odsączyłam na sicie, dodałam do niego wszystkie wyżej wymienione składniki, zamieszałam widelcem i odstawiłam na kilka minut, aby otręby napęczniały. Formowałam w rękach zgrabne kotleciki, obtaczałam je w bułce tartej i kładłam  na patelni na małej ilości rozgrzanego oleju. Gdy kotleciki były już z jednej strony upieczone, to zanim przewróciłam je na drugą stronę wciskałam w nie foremkę do ciastek serduszko. Potem obracałam je na drugą stronę i piekłam kilka minut do zrumienienia.
Z podanych składników wyszło mi 8 kotlecików. Piekłam je dla dzieci, ale fajnie pasowałyby na lekką, romantyczną kolację ze świeżą sałatą i butelka wina:)


 

Przepis dodaję do akcji:  Otręby na1000sposobów!
oraz do akcji:  Walentynki 2012. Czym TO się je?

1 komentarz: