niedziela, 12 lutego 2012

Łatwe ciasto wielowarstwowe.

Przepis na to fajne ciasto znalazłam na blogu Sikorka smakuje! Autorka nazywa go "Kantyczka".
Ciasto się szybko robi i bardzo dobrze wygląda. Smakuje tak...babkowo:)


Składniki:
3 szklanki mąki
1 szklanka cukru
1 kostka margaryny
pół szklanki mleka
3 łyżeczki proszku do pieczenia
7 jajek
pół szklanki rodzynek
słoik dżemu
2 łyżki kakao
2 łyżki maku
paczka okrągłych biszkoptów
olejek waniliowy
gorzka czekolada
cukier perlisty


Wykonanie:
Najpierw zmiksowałam margarynę z cukrem i olejkiem waniliowym, nadal miksując dodałam żółtka, mąkę, proszek do pieczenia i  mleko. Ubiłam piane z białek i dodałam do ciasta juz nie miksując, tylko delikatnie mieszając silikonową łopatką. Ciasto podzieliłam na trzy części. Do jednej dodałam mak, do drugiej rodzynki, a do trzeciej kakao. Na formę wyłożona papierem wyłożyłam najpierw ciasto z makiem, na to dałam dżem i poukładałam biszkopty. Na biszkopty wylałam ciasto kakaowe, a na nie ciasto z rodzynkami.

Piekłam godzinę w 180 stopniach. Ostudzone ciasto posmarowałam rozpuszczoną gorzką czekolada i posypałam cukrem perlistym.



Ciasto ładnie wyrosło, jednak mimo 7 jajek i dużej ilości mąki nie jest go dużo. Forma 23x30cm jest w sam raz. Jeśli jeszcze kiedyś zdecyduję się upiec to ciasto dam więcej cukru.

2 komentarze:

  1. JAKIEJ FUNKCJI PIEKARNIKA NAJLEPIEJ UŻYĆ TERMOOBIEG , GRZANIE GÓRA DÓŁ..................?

    OdpowiedzUsuń